Hírek
2013. Június 06. 05:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: mno.hu
Zöld úton az Audi: hibrid A3 és hidrogénes A7 jön
Az Audi jelentős összegeket fektet be különféle „tiszta” hajtási technológiák fejlesztésébe. A hírek szerint például Ingolstadtban már gőzerővel fejlesztenek a mérnökök egy üzemanyagcellás A7-et, ám talán még érdekesebb, hogy jövőre állítólag megérkezik a kereskedésekbe a konnektorról is tölthető, hibrid A3.
A hibrid A3 Európában körülbelül 11-12 millió forint közötti indulóáron startolhat – különben magyarországi forgalmazásra is számíthatunk. A puttonyos (Sportback) A3 e-tron koncepcióként első ízben az idei Genfi Autószalonon debütált, a prototípus számadatai pedig igazán meggyőzőek voltak. Esetében a hajtáslánc magját egy benzinmotor képezi: jelen esetben a konszern jól ismert, takarékos 1,4 literes turbófeltöltésű TFSI erőforrásáról beszélhetünk, amely az A3 e-tron motorházteteje alatt 150 lóerőt (250 Nm) produkál.
De hibrid típusról lévén szó ez persze még közel sem minden, hiszen a belső égésű egységet egy 102 lovas (330 Nm) villanymotor támogatja, a rendszerteljesítmény pedig igazán tisztességes 204 lóerő, amihez 350 Nm-es maximális együttes nyomaték társul. Az elektromotor a jelentősen átdolgozott, hatfokozatú dupla kuplungos S-tronic automataváltó elé került beépítésre, így egy párhuzamos hibridrendszerről beszélhetünk. A tekintélyes erő már-már egészen sportos, 7,6 szekundumos 0-100 km/h-s sprintidőre és 222 km/h-s végsebességre elegendő, vagyis az A3 menetteljesítményei nagyjából a 180 lóerős, benzines A3 Sportback 1.8 TFSI kivitelével egyeznek meg. Bár utóbbi hajtáslánccal az autó lényegesen könnyebb a konnektorról is tölthető hibridvariánsnál, a benzines-elektromos e-tron a gyári adatok szerint döbbenetesen alacsony, 1,5 literes EU ciklus szerint mért átlagfogyasztásra képes, széndioxid-kibocsátása pedig így mindössze 35 gramm kilométerenként.
A jövőbemutató technikával felvértezett Audi természetesen teljesen elektromos módban is használható (az úgynevezett „EV-üzemmód” mellett pusztán benzines és „együttes” üzemmód is akad), s ilyenkor a 8,8 kWh kapacitású akkumulátorok akár az otthoni hálózatról történő teljes feltöltése esetén – ami úgy négy órát vesz igénybe – akár 50 kilométer is megtehető zéró emisszióval; elektromos hajtással különben maximum 130 km/h-s sebességgel haladhatunk. A teljes hatótáv a gyártó szerint állítólag 885 km, és ha kifogy a szufla az akkuból, tankolás után benzinnel bármeddig elmehetünk. Az Audi mérnökei szerint az A3 e-tron megjelenésekor a konnektorról is tölthető hibridmodellek mércéje lesz.
Az üzemanyagcellás A7-re visszatérve: az Audi technikai igazgatója, Wolfgang Dürheimer Úr a nagynevű, brit Autocar magazin újságíróinak mesélt a típusról, egyelőre csak dióhéjban. A tesztelések állítólag még idén augusztusban megkezdődnek, és állítólag rendkívül fejlett technikai megoldásokra számíthatunk. A működést röviden úgy kell elképzelni, hogy az üzemanyagcellák elektromosságot és hőt termelnek egy elektrokémiai reakció lezajlása közben, az A7 esetében hidrogén és oxigén felhasználásával, a reakció melléktermékeként pedig víz keletkezik, így igazán tiszta megoldásról beszélhetünk.
A hiányos infrastruktúra miatt (nagyon kevés a Hidrogénkút) vélhetően a jövő zenéje a technológia szériagyártásba kerülése, de a gyártók szerint a jövő egyik vezető megoldását tisztelhetjük az üzemanyagcellás megoldások személyében. Az Audi 2009-ben már ismerkedett a hidrogénes meghajtással az Audi A5 HFC személyében.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 31. 07:59, csütörtök | Belföld
Közgazdász: a német gazdaság gyengélkedése jelentős mértékben fogta vissza a magyar ipari termelést
2024. Október 31. 07:58, csütörtök | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is!
A honvédelmi miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban kért mindenkit, csatlakozzon a kezdeményezéséhez: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is.
2024. Október 31. 07:57, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámok ártanak az EU versenyképességének
Az Európai Bizottság a kínai elektromos járművekre kivetett büntetővámokkal újabb mélyütést vitt be a kontinens versenyképességének, az intézkedés nem szolgálja az európai országok vagy vállalatok érdekét
2024. Október 30. 09:45, szerda | Belföld
Kijött a GDP adat, tragikusan teljesít a gazdaság
A tavalyi szintén rossz adathoz képest is csökkent a gazdaság teljesítménye a 3. negyedévben.