Hírek
2012. Március 09. 07:11, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress
Növekszik a PB-piacon az autógáz aránya
Miközben a teljes PB-ágazat évek óta folyamatosan csökken, az utóbbi két évben nyolc százalékkal növekedett az autógáz forgalma.
A gépjárművek gázossá alakításának 200-250 ezer forintos költsége a mintegy 40 százalékos üzemanyag-megtakarítás révén a futásteljesítménytől függően egy-két év alatt megtérül.
Miközben a teljes PB-ágazat kilenc százalékot csökkent, az autógáz eladások nyolc százalékkal nőttek 2011-ben 2010-hez képest − ismertette a szegmens fő trendjeit Szirmai Zoltán, az ágazatban piacvezető Prímagáz Zrt. vezérigazgatója. Bár a PB, mint energiahordozó Európában visszaszorulóban van, a tavalyi csökkenés felét a terményszárítók igényének a száraz időjárás miatti nagymértékű visszaesése okozta. Az autógáz eladások hasonló mértékben (évi 4-4,5 százalékkal) csökkentek egészen 2010-ig. Abban az évben viszont hat százalékkal nőtt az értékesítés 2009-hez képest, tavaly pedig további nyolc százalékkal emelkedett a forgalom − mondta el az igazgató.
A növekmény elsősorban a benzin rohamos drágulásának következménye (dízel autót nehezebb átalakítani). Bár az autógáz ára hasonló irányban mozog, mint a benziné, a két üzemanyag eltérő árstruktúrája miatt autógázzal közlekedni mégis hozzávetőlegesen 40 százalékos megtakarítást jelent. Ennek a megtakarításnak kell kitermelnie a jármú 200-250 ezres átalakítási költségét. Ez egy évi 15 ezer kilométert futó, 8 litert fogyasztó családi autónál már 400 forintos benzinár mellett évi 192 ezer forintos költségmegtakarítást eredményez, tehát a megtérülés ideje nagyjából 16 hónap. A kezdeti befektetés tehát egy ilyen magánszemély esetében átlagosan 1,5 év után megtérül, ez pedig egyre többeknek belátható idő. Egy sokat futó, céges, vagy nagy fogyasztású autónál a megtérülés sokkal gyorsabb.
A „gázosítási kedvet” csak fokozzák a közelmúltban enyhült jogszabályok, amelyek alapján a PB-gázzal működő korszerű autókat már nem korlátozzák a parkolóházakba hajtásban. Környezetvédelmi szempontból sem mellékes, hogy PB-vel üzemeltetve a legrégebbi autók még egy hibridnél is kevésbé szennyezők, és teljesítik a még be sem vezetett Euro6-os normákat (szmogriadóban is közlekedhetnek).
Ma Magyarországon több mint 600 kúton lehet autógázt tankolni, jellemzően a főutak mentén, de az újabb és újabb átépítési hullámok révén a hozzáférést biztosító hálózat folyamatosan gyarapodik − mutatott rá Szirmai Zoltán.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 31. 07:59, csütörtök | Belföld
Közgazdász: a német gazdaság gyengélkedése jelentős mértékben fogta vissza a magyar ipari termelést
2024. Október 31. 07:58, csütörtök | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is!
A honvédelmi miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban kért mindenkit, csatlakozzon a kezdeményezéséhez: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is.
2024. Október 31. 07:57, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámok ártanak az EU versenyképességének
Az Európai Bizottság a kínai elektromos járművekre kivetett büntetővámokkal újabb mélyütést vitt be a kontinens versenyképességének, az intézkedés nem szolgálja az európai országok vagy vállalatok érdekét
2024. Október 30. 09:45, szerda | Belföld
Kijött a GDP adat, tragikusan teljesít a gazdaság
A tavalyi szintén rossz adathoz képest is csökkent a gazdaság teljesítménye a 3. negyedévben.